marcenannette.reismee.nl

Chiang Mai (deel 2)

Nachttrein en Chiang Mai (Deel 2)

De volgende dag worden we opghaald door onze gids die de 3 daagse trekking met ons gaat doen. Dit doen we samen met 4 Fransen, 1 Japanner en een Fin. Leuke groep met heel verschillende mensen. 2 van de 4 Fransen spreken redelijk engels de andere 2 helemaal niet ook de japanner spreekt geen woord engels, en helaas is ons Japans ook niet meer wat het geweest is. De Fin spreekt daarentegen gelukkig wel goed engels.

Na ongeveer een uur rijden bereiken we onze eerst stop. We beginnen gelijk met datgene wat Annette altijd al wilde doen en waarom we in de eerste plaats naar Thailand zijn gegaan. Olifanten rijden. De gids vroeg wie er op de nek van de olifant wilde in plaats van in het bakje. Annette direct enthousiast, dat wilde ze wel. Wij op naar de olifanten voor een ritje van ongeveer 15 minuten.

Annette als eerst op de nek en ik en de Fin in het bakje. We waren nog geen 4 seconden weg of Annette had tranen in haar ogen. Niet van geluk maar van de pijn. De olifant heeft hele scherpe en harde haren in zijn nek en die schuurde en prikte contant in haar benen. Ook hadden wij een olifant die nergens zin in had waardoor het alleen maar langer en langer duurde. Weer een droom om zeep geholpen. Je moet je voorstellen dat zelf ik niet lekker zat in het met kussens bedekte bakje. Arme Annette!!

Na de lunch gaat de echte trekking beginnen. We lopen in een moordend tempo 2,5 uur berg op. Om uitendelijk onze eerste stop te bereiken. Een Hill-Tribe Village met meer kippen dan mensen. Wij slapen in een rieten huisje zonder warm water of enige vorm van luxe. Dat is wel even wennen voor ons. Wel hebben ze een coolbox gevuld met cola, sprite en Chang bier. En het uitzicht is prachtig. Dit alles vind overigens plaats op mijn verjaardag. Dus trakteer ik iedereen op een rondje! Ook krijg ik van de gids een blikje bier met een kaarsje erop. En ze hebben allemaal voor me gezongen! In ieder geval een verjaardag die ik nooit meer zal vergeten. Ook arriveren er nog 2 Ierse meisjes uit Dublin die de 2 daagse trekking doen. Zij blijven eten en slapen in ons kamp om de volgende dag weer weg te gaan. Wel leuk om zo weer een beetje het Pub gevoel terug te krijgen door lekker plat Iers te praten en te horen.

Na een paar drankjes en een potje internationaal pesten, tanden poetsen en naar bed. Nou ja bed! Het is meer een dikke handdoek met een dubbelgevouwen deken als kussen. Gelukkig zijn we zo moe dat slapen nog best lukt.

De volgende dag ontbijt en op zijn Engels (eieren, toast en jam) Helaas toch wel een beetje last van een Changover (Changover: Het je niet zo goed tot heel slecht voelen na het drinken van te veel Chang bier, meestal de vorige avond. Klachten kunnen varieren tot misselijkheid, hoofdpijn en duizeligheid.) weer in de benen. We hebben nu een rustigere dag in het vooruitzich.t We lopen voornamelijk weer naar beneden en komen op onze weg langs een aantal kleine dorpjes en watervallen. Hier kun je heerlijk zwemmen omdat het water in tegenstelling tot bijvoorbeeld in Frankrijk geen smeltwater is maar regenwater. Na de lunch gaan we verder naar onze eindbestemming van vandaag. Wederom en klein dorpje met gelukkig weer een koelbox met cola, sprite, water en koude Chang pils. Ook hier waren de faciliteiten onder Nederlands Peil . Een nog dunner matje en een klamboe met iets te grote gaatjes..We bouwen nog een kampvuur a la de Ardennen alleen gaan hier de kratten bier er hier niet op helaas. En daarna lekker naar bed.

Na een half oog dicht te hebben gedaan breekt de volgende en laatste dag aan vol nieuwe avonturen.

We zullen ongeveer een uurtje lopen naar de rivier om daar na matige instructies van de gids in een raft boot te stappen. Dit was wel een ervaring. Dit omdat de rivier toch wel redelijk wild was. En Annette bijna een keer uit de boot werd geslingerd. Na deze helse maar leuke tocht doen we het rustiger aan in de zogenaamde ‘Bamboo Submarine' dit is een vlot van bamboo palen en daarmee ga je het rustige deel van de rivier af. Ik werd zelfs benoemd tot ‘Captain Jack Sparrow' en moets aan de voorkant van het vlot staan met een lange Bamboo stok om te sturen. En dat ging opzich best goed.

Aangekomen bij de aanlegplaats hebben we nog een keer lunch en daarna gaan we weer terug naar bewoonde wereld. Waar we genieten van de beste warme douche die we ooit hebben gehad. De dagen daarop slijten we in Chiang Mai.

Nog wel even aardig om te noemen is het volgende. Als je een minderwaardigheids probleem hebt, moet je echt naar Taiwan op vakantie gaan. Annette en ik zaten lekker op ons stamterras te genieten van een koude Chang terwijl er voor ons een groep van 14 jonge dames plaats nam. En nee, ze waren niet van lichte zeden!! Ze hadden duidelijk iets te vieren, wat? Geen idee. Uiteindelijk vraag ik of ik misschien een foto van de hele groep moet maken omdat ze er dan allemaal opstaan. Dat was meer dan goed. Ik maak de foto en nog geen seconde later willen ze allemaal om de beurt met mij op de foto. en de ene dame was nog mooier dan de andere. Wel vroegen ze allemaal netjes toestemming aan Annette. Ik voelde me wel even een beroemdheid. Ook wilde ze onze mailadres om de foto's ook naar ons te mailen. Ik hoop dat ze dat doen omdat wij net die avond geen foto toestel bij ons hadden. En geloofd natuurlijk niemand mij. Later bleek het dat ze hier waren voor een beauty conference in het hotel tegen over ons. Verbaasde mij niks!

Ook hebben we op de valreep nog een bezoek gebracht aan Tiger-Kingdom. Een plek wat zeker de moeite waard is. Je betaald wel de hoofdprijs maar dan mag je ook echt in de kooi met een aantal tijgers. Deze mag je dan aaien en zelfs al kussen gebruiken. Als je zo dicht bij die dieren bent besef je pas hoe groot ze zijn. Wel hadden wij het idee dat ze hier erg goed behandeld werden. Het zag er ook allemaal erg goed verzorgd uit.

Tot slot nog een aantal restaurant aanraders waar wij erg hebben genoten:

  • - The Antique House. Een vrij groot maar knus restaurant met live music en erg goed eten. Indien je de tafel waar je aanzit mooi vind kun je een replica kopen die ze zelf maken in de shop.
  • - Lemongrass. Werkelijk waar helemaal super. Zelf zeggen ze al: No view but tasty! En tasty was het zeker. Je kunt op de muren en pui de recenties lezen van alle gasten die zijn geweest. Ook wij hebben met een stift de pui opgesierd met een goede recentie.
  • - Irish Pub O'Malley's. Even terug naar thuis in deze pub. Als je binnen zit is het net of je weer lekker thuis in de pub bent. Guinness van de tap en uiteraard pints of Heineken. Overigens is de eigenaar een Canadees maar dat mag de pret niet drukken.

Tot zover Chiang Mai. We vliegen vandaag (16 oktober) terug naar Bangkok om vanuit daar door te vliegen naar Hanoi, Vietnam. Hier zullen wij onze reis vervolgen richting het zuiden.En natuurlijk zullen we hier grote vriend Sjoerd ontmoeten in Ho Chi Minh.

Groeten van ons en tot de volgende update.

Marc en Annette

.

Reacties

Reacties

Daf en Piet

Jeeeeeeeeej wat een prachtige verhalen!!!!! Het is alsof we zelf erbij zijn!! Wat heerlijk om te lezen dat jullie het zo fijn hebben daar samen! En wat goed dat jullie zo lekker de Starbucks omzet omhoog halen daar ;-)!!!
Hier in NL niks te missen hoor!! Alleen ons natuurlijk ;-)!

We denken aan jullie en kijken alweer uit naar jullie volgende mooie verhalen!

Heel veel liefs en hele dikke kussen
Daphne en Pieter

PS; nogmaals dank dat jullie er waren in Rhoon! Was heel fijn!!!!

vincent

heej backpackers! Het zal jullie misschien niet verbazen, maar wij zijn ook bij dezelfde bergstam geweest!!!
Gehyperventileerd klimmen was dat inderdaad. Die tijgers zijn lief he!!??

have fun, veel plezier in Vietnam!

xx vin

Jean

He Marc&Annette! Mooie, soms erg herkenbare, verhalen! Marc, ik hoop voor je dat die dames je mailen want uiteraard geloven we hier niks van. Na hoeveel Chang waren ze zo mooi? :-)
Groeten, Jean

Piet

Hallo globetrotters, terwijl hier de herfst in alle hevigheid losbarst en, door de huidige temperaturen, de commissie van de elfstedentocht al in de startblokken zit lees ik dat de schaatsen bij jullie daar nog lang niet uit het vet kunnen. Lekkere temperaturen en rijden op een oliphant zonder dak ( een cabrio-oly zal ik maar zeggen). Is altijd even wennen natuurlijk maar als je het gaspedaal eenmaal gevonden hebt dan gaat het al een stuk beter. Ik heb wel af en toe een soort van dejavu bij sommige foto's , zoals die van de Tijgers. Het blijven natuurlijk mooie beesten ( als ze slapen ! )Leuk dat jullie al zo veel gedaan hebben al moet het natuurlijk ook weer niet een slijtage slag worden, maar ik denk dat er ( op de foto's te zien ) wel genoeg rustmomentjes inzitten. Ben benieuwd naar het volgende verhaal. Groetjes Pa

Markie Mark

Heey Marc en Zus,

Als ik het zo lees is elke dag weer een helemaal anders, alleen de vervelende tuc tuc bestuurders komen tot nu toe overal terug. Net vervelende insecten. Het klinkt allemaal zo gaaf wat ik lees en ik ben echt alweer benieuwd naar de volgende verhalen want echt waar, het lijkt me geweldig om daar een keer heen te gaan.

Wie weet gebeurd dat ook nog wel eens, eerst school maar eens goed afsluiten.

Tijgers zijn echt super gave beesten, ik heb ze dan wel niet als kussen mogen gebruiken maar bij Paul de Leeuw in de studio heb ik er ook een mogen aaien. Ik vond het daar al een hele ervaring laat staan op de plek waar jullie zijn geweest.

Maar goed dat je niet uit de boot bent gevallen zus, Anders had Marc je moeten komen redden:D.
Marc alle credits aan stuurman Marc:D. Aangezien je dit verhaal hebt geschreven zijn jullie zonder stuurfouten veilig op de plaats van bestemming aangekomen.

Ik zal ze nog maar een sms sturen dat de ze de tuc tuc bestuurders maar even weg houden bij jullie want volgens mij zijn ze nog erger als muggen. Je jaagt er een weg en er staan 10 andere klaar.

Ik weet niet of ik het al een keer vermeld had, maar Colinda is op 10-10-2010 Europees kampioen geworden en heeft besloten te stoppen op haar hoogte punt. Ze hangt haar baton aan de wilgen, ze zal het missen dat weet ik zeker.

Ik zal het verhaal maar eens gaan afsluiten anders dan word mijn verhaal bijna langer als dat van jullie.
Wees lief voor elkaar en ik hoop dat er nog vele van dit soort prachtige verhalen mogen volgen !!!

Groetjes Markie Mark

Eline Driesen

Eey lieverds,

Nou als jullie me jaloers willen maken met al die verhalen en foto's, moeten jullie zeker zo door gaan. Wat ziet alles er fantastisch uit daar. Ik hoop dat jullie er echt van genieten en blijf goed veel foto's maken!

Dikke knuffels,

Eline

Hans B.

Hey Annette en Marc!

Wat ontzettend leuk om jullie verhalen te lezen! Gave foto's ook! Annetje; nog maar vier maanden geen idoc's : ff doorbijten nog ;-). Ik blijf jullie volgen!

Groeten, Hans

Willem

Hola gringos!

Mooi verhaal! Bevalt goed daar volgens mij.. kan bij deze ook melden dat ik hier in Zuid-Amerika meerdere malen een variant van de ¨Changover¨heb mogen detecteren..

Suerte!

Corné.

Hoi Annette en Marc.
Heel indrkwekkend, goed verhaal en hele mooie foto's. Ik zie dat jullie erg genieten van het avontuur. Doe wel voorzichtig en niet te gevaarlijk..Hi...Hi..( olifanten enzo.) Wij hier in Veghel bij K+N volgen jullie. Wij doen het werk wel als jullie bliven schrijven en genieten komt het allemaal goed.(denk ik.) Groeten uit Veghel en van mij.

Di Lotti

Het straalt er vanaf! Jullie zien er echt gelukkig uit!

Tante Jeanette en Oom bas

Hoi Marce en Annette,

Wij hebben jullie reis verslag gelezen en merken dat jullie heel veel beleven, mooi he om zo iets te kunnen doen samen, leuke foto,s het zal zeker mooi in Thailand geweest zijn, jullie genieten samen en dat is ook ontzettend fijn om te zien en telezen. Groetjes van Oom Bas en Tante Jeanette

Eline Driesen

Ja, waar blijft het volgende verhaal nou...?? Ik zit vol spanning te wachten ;-) Ik hoop overigens dat het meevalt met het weer bij jullie, want ik hoor een hoop narigheid.

Ik kijk uit naar jullie up-date!

Liefs, Eline

Lonneke

Lieve Marc en Annet,

Wat heerlijk om jullie verhalen te lezen!! Vooral de Changover komt me bekend voor, haha. Ben net terug van 5 weken Israel/Jordanie, kan ik jullie zeker aanraden, heel indrukwekkend. Nu weer in de kou in NL. Geniet van de temperatuur daar want hier is het bagger.
Anyway, volgende stop Vietnam dus. Begrijp dat het druk wordt daar, Rik en Thijs komen volgens mij ook die kant op. Ben je een keer ver weg...... ;)

Lieve schatten, ik lees jullie verhalen met veel plezier, geniet met volle teugen en als jullie terug zijn eindelijk eens die date plannen hoor!! Maar gelukkig voor jullie duurt dat nog heeeeeeeeeel lang!!!

Heel veel liefs,

Lonneke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!