marcenannette.reismee.nl

Fiji en de afsluiting van onze reis!! :-(

Bula!! Fiji en de afsluiting van onze reis!!

In eerste instantie schrijf ik dit laatste reisverhaal vanaf de luchthaven van Dubai. Op het moment van schrijven hadden we er al meer dan 19 uur reizen opzitten en waren om 19:00 uur Nieuw-Zeeland tijd vertrokken en was het 4 uur in Nieuw-Zeeland tijd in de ochtend en voor ons dus eigenlijk ook nog. Dat tijdreizen is allemaal maar raar en vervelend en nu hebben we een enorme jetleg.

Hoe ik dit weet? Helaas werkte op Dubai het internet niet goed en kon ik het verhaal niet plaatsen op de site. Nu zijn we 1 dag thuis in Rotterdam waar de tijd stil lijkt te hebben gestaan. Het lelijke gebouw tegenover ons is nog steeds niet af en dus nog steeds lelijk. De Albert Heijn verkoopt nog steeds dezelfde meuk en we kregen zelfs weer voetbal plaatsje bij de boodschappen. En we stonden ook alweer zoals altijd in de file! Welkom thuis!!!

Maargoed, voordat we hier aankwamen hebben we nog een kleine vakantie op Fiji gevierd. Na al het reizen leek het ons wel aardig om de reis op een waardige manier af te sluiten. En omdat de Fiji eilanden vanaf Nieuw-Zeeland maar 3 uur vliegen zijn was dit de uitgelezen mogelijkheid om hier nog even langs te gaan. Na heeeeeeel veel hotes te hebben gezien op de vele eilanden die Fiji heeft besluiten we om de eerste 2 dagen gewoon lekker op het hoofdeiland te bliiven. Op Denarau om precies te zijn. We vinden op internet een prima hotel op dat eiland en we kijken daarna wel verder.

Als we eenmaal daar zijn is het toch wel heel relax in het resort en besluiten we onze laatste dagen die we nog over hebben hier ook door te brengen. En zo genieten we elke dag van het enorme zwembad en de heerlijke cocktails.We leren de barman hoe hij een perfecte Pornstar Martini moet maken. En ook de Fiji Bitter en Gold (lokale bier)zijn erg goed.

Zo gaan de dagen voorbij en komt ook voor ons de dag dat we weer terug naar huis moeten. Een enorme onderneming die in totaal ruim 2 dagen in beslag neemt. Omdat er geen direct vluchten van Nadi (Fiji) naar bijvoorbeeld Dubai zijn moeten we eerst terug naar Auckland. Daar komen we midden in de nacht aan en door de rotte aansluitng hebben we pas de volgende dag om 7 uur 's avonds naar Melbourne. Zo boeken we nog een nacht in Auckland centrum en verlengen we nog een klein beetje onze reis door de volgende dag Auckland in te gaan. Dan moeten we er aan geloven en begint de echte reis. Eerst dus naar Melbourne. Daar hebben we een technische stop en daarna door naar Dubai. Hier hebben we nog een tussenstop van 3 uur en dan nog 7 uur vliegen naar Amsterdam.

We kunnen nu wel zeggen dat onze reis meer dan geslaagd in geweest . We hebben genoten van iedere dag en we hebben in een relatief korte tijd heel veel van de werled gezien. En dit smaakt zeker naar meer!! Maar we hebben we ons eigen koude kikkerlandje meer leren waarderen. Omdat we merkten dat bij ons alles toch wel heel goed geregeld is.

We willen al onze trouwe volgers heel erg danken voor alle reacties en mailtjes die we hebben ontvangen gedurende de reis. Het is erg leuk om dingen uit Nederland te vernemen als je daar zelf een tijdje niet bent. Voor ons zit het er op en gaat het gewone leven weer beginnen. Nu maar hopen dat de lente snel begint want het is wel echt koud hier! Ik hoop ook dat jullie via de blog onze avonturen hebben kunnen volgen. Het is lastig om alles wat je meemaakt goed op papier te zetten maar ik heb er met veel plezier aan gewerkt.

Wie dit vandaag nog leest; we gaan zo de cirkel rond maken en en borrel drinken in de Pub. Wie zin heeft weet dus waar we zitten!! En waarschijnlijk gaan we nog wel vaker dus we spreken jullie zeker snel!!

Voor de laatste keer vanuit ons appartement in Rotterdam een groet en een kus

Marc en Annette

Lonneke

Welkom thuis!!!

Ik hoop dat jullie een beetje kunnen 'landen'. Ik ben vanavond in de stad dus wie weet kom ik jullie effies opzoeken in de Irish! En anders tot snel!!!!

Kus,

Lon

Betty

Dank jullie wel dat we "mee mochten" om samen met jullie het avontuur te beleven, jammer dat het afgelopen is. Maar ja aan alles komt een end en dan begint het "normale" leven weer. Om ineens weer in het koude kikkerlandje te zitten zal vast ontnuchterend werken. Het omschakelen duurt soms enige tijd, bij de één wat langer dan bij de ander. Het komt wellicht voor dat je zo nu en dan denkt bij het wakker worden: "in welk hotel zitten we ook weer?" om na enige tijd te realiseren dat je weer je eigen koppie thee moet maken en je eigen ontbijtje. Ik hoop dat jullie ervaringen nog lang bij blijven en jullie er met veel plezier op terug kijken ook door jullie mooie foto's natuurlijk.

Liefs, Betty

Henrike

Leuk dat jullie weer terug zijn!!! Ik was helaas in Den Haag gisteren, maar Annetje...jou ga ik morgen zien en Marcie...jou weet ik niet hahaha. Wellicht ook binnenkort!!! Heb genoten van jullie verhalen en ben ook weer helemaal in de mood om op pad te gaan!!! Maar voor de laatste keer uit jullie appartementje...??? Verhuisplannen???

X

Piet en Annemarie Vermeulen

het is natuurlijk een van de oudste Clichés om uit de kast te trekken maar inderdaad aan alles komt een keer een end en dat is dus bij jullie ook het geval. Het mooiste van zo'n reis zijn natuurlijk de verhalen achteraf en de bij passende foto's die nog regelmatig de sfeer van dat moment zullen oproepen. Over foto's gesproken , dat zal nog een hele klus worden om dat allemaal op een rijtje te krijgen en dan daarna een week uittrekken om ze allemaal te bekijken. Geef op tijd even een seintje want dan kunnen wij een weekje boeken op de van Oldebarneveldplaats 290 ( met roomservice graag !) Nog even en dan weer aan het werk, heerlijk zeg, ik zou ook niet kunnen wachten !!
Wij hebben in ieder geval mee mogen reizen met jullie en iets mogen proeven van de reis , maar jullie hebben terecht zelf de hoofdmaaltijd genoten.

groetjes,

Piet en Annemarie

Mariska

Hi Annette en Marc, ik heb enorm genoten van jullie reisverslagen en nog meer van de foto's, zeker die van Nieuw-Zeeland! Ik heb daar altijd al s een kijkje willen nemen - zeker na het zien van Lord of the rings - maar nu na het zien van jullie foto's helemaal. En als globetrotter weet ik dat het er op foto's nooit zo mooi uitziet als in t echie dus... ik móet er een keer heen! Terwijl jullie van de laatste daagjes van jullie reis genoten, heb ik een kerngezonde jongen op de wereld gezet! Hij heet Kaya, is geboren op 5 februari en is wat ons betreft het mooiste ventje van de hele wereld! Lees ons bevallingsverslag op www.inlakeshyoga.com/blog/kaya-una-sorpresa-grande en check zijn foto's op www.flickr.com/photos/iriemariska/sets/72157626008242738/

Veel succes en sterkte met acclimatiseren in Hollanda.
X Mariska